Mogłoby się wydawać, że przygotowywanie mieszkania do sprzedaży to bułka z masłem. Wystarczy posprzątać, ewentualnie odświeżyć ściany, zrobić kilka zdjęć i wrzucić do sieci. Proste? Tylko pozornie. Rzut oka na portale oferujące sprzedaż nieruchomości pozwala gołym okiem odróżnić ogłoszenia przygotowane profesjonalnie od tych zamieszczonych samodzielnie przez właścicieli, którym często sentyment do własnych czterech kątów przysłania realną ocenę ich stanu. Jak więc przygotować mieszkanie do sprzedaży? Podpowiadamy!

Właściwe przygotowanie nieruchomości na sprzedaż to podstawowy krok, który trzeba wykonać, aby doszło do pomyślnej transakcji. Wbrew pozorom zadanie nie jest proste, bo właściciele – mieszkający w danym budynku latami – często nie zauważają jego mankamentów. A czasami wystarczy zaledwie kilka sprytnych zabiegów, aby przestrzeń mocno zyskała na atrakcyjności.

Home staging to podstawa

Zanim zdecydujemy się wystawić mieszkanie na sprzedaż, warto przyswoić sobie kilka pojęć – wśród nich na pierwszym miejscu znajduje się home staging. Pod tym anglojęzycznym terminem kryje się takie przygotowanie mieszkania do sprzedaży, które pozwoli wyeksponować wszystkie jego atuty, a zarazem – „wstrzeli się” w gusta jak największej ilości osób. W praktyce więc home staging polega na odpersonalizowaniu przestrzeni, nadaniu jej neutralnego charakteru. To właśnie takie zabiegi sprawią, że więcej osób dostrzeże możliwości wnętrza, które nie będzie przytłoczone nadmiarem mebli i bibelotów zgromadzonych przez właścicieli. Potencjalnym kupcom będzie też dzięki temu łatwiej wyobrazić sobie, jak oni urządziliby daną przestrzeń.
Z tego względu przygotowywanie mieszkań do sprzedaży najlepiej zlecić profesjonalistom, którym techniki home staging są doskonale znane: podpowiedzą sprytne i sprawdzone metody podniesienia wartości nieruchomości niewielkim kosztem; doradzą, co przestawić, odświeżyć, doświetlić, podsuną pomysł na subtelną dekorację.
Często opłaca się podjąć nieco wysiłku, aby oferta zyskała na wartości – kapiący kran, oderwany uchwyt czy pękniętą płytkę można przecież naprawić za nieduże pieniądze, nie pozostawiając pola do negocjacji ceny przez nabywcę.

Dobre ujęcie, dobry odbiór

Każdy, kto choć raz w życiu kupował dom / mieszkanie wie, jak ważne są zdjęcia. Wielu z nas nawet nie otwiera ogłoszeń, w których nie ma załączonych fotografii, jednak dziś – w dobie powszechnej digitalizacji – również od zdjęć wymagamy więcej.
Odpowiednie ujęcie pozwoli wyeksponować atuty wnętrza, dyskretnie tuszując jego mankamenty. Fotografie niedoświetlone, źle wykadrowane czy takie, na których widać wiszące kable, pojedynczy mebel lub fragment podłogi z pewnością nie przyciągną wielu zainteresowanych.
Dlatego ważnym krokiem podczas przygotowywania mieszkania do sprzedaży jest wykonanie dobrych zdjęć lub – co jest wariantem najlepszym – powierzenie również tego zadania specjalistom. Pracownicy biur nieruchomości doskonale wiedzą, co zrobi
, aby wszystkie atuty nieruchomości zamknąć w kilku perfekcyjnych kadrach. Nieraz wystarczy prosta dekoracja – świeczka ustawiona na stole czy koc przerzucony przez oparcie fotela, które sprawią, że przestrzeń stanie się przyjemniejsza, cieplejsza, atrakcyjniejsza.
Jeszcze większe możliwości dają ujęcia z drona (zwłaszcza przy sprzedaży domów czy działek) oraz wideoprezentacje. Te ostatnie, zmontowane w formie klipu, to rozwiązanie, które zyskało na popularności w czasie pandemii i zdaje się, że powoli będzie stawać się standardem.

Przygotowywanie mieszkań do sprzedaży – nie taki diabeł straszny…

Przygotowywanie mieszkania do sprzedaży nie musi być skomplikowanym procesem, który pochłonie masę energii i pieniędzy. I oczywiście – można to zrobić samodzielnie, pytanie jednak, czy zawsze się to opłaca? Przecież pośrednik pobiera wynagrodzenie. Jeśli jeszcze trafimy na agencję, która zdjęcia robi telefonem, a o home staging wie niewiele, to nie ma sensu wydawać pieniędzy.
I tu dochodzimy do sedna: skoro odpowiednie przygotowanie mieszkania (aranżacja + fotografie + wycena) jest sztuką, to trzeba poszukać biura, które tę sztukę opanowało do perfekcji, łącząc znajomość branży z bazą klientów, a także – co wcale nie jest mniej ważne – z odpowiednim sprzętem. Nie zawsze będzie to biuro najtańsze, ale z pewnością gra jest warta świeczki, bo profesjonaliści przygotują ofertę tak, że sprzedamy mieszkanie nie tylko za atrakcyjną cenę, ale także szybko – a dziś czas to przecież też pieniądz.

 



13 sierpnia 2021
MARCHLEWICZ NIERUCHOMOŚCI
|
ul. Wschodnia 34/8 Toruń
|
Tel. 731 030 030
|
Polityka prywatności
projekt i wykonanie
Projektowanie grafiki