Chcesz skutecznie i bezpiecznie wynająć nieruchomość?

Świetnie się składa! Nasze biuro oferuje profesjonalną usługę najmu okazjonalnego, które stanowi szczególny rodzaj najmu lokali mieszkalnych, wprowadzony w polskim prawie w 2009 roku w celu zwiększenia bezpieczeństwa wynajmujących oraz ułatwienia procesu najmu mieszkań. Tego typu umowa może być zawierana między osobami fizycznymi w formie pisemnej, na okres maksymalnie 10 lat. Wynajmujący ma obowiązek zgłosić fakt zawarcia umowy najmu okazjonalnego do urzędu skarbowego.

Do tego typu umowy muszą być dołączone dodatkowe dokumenty:

  • Oświadczenie najemcy sporządzone w formie aktu notarialnego, w którym zobowiązuje się on do opróżnienia i wydania lokalu w terminie wskazanym przez wynajmującego po rozwiązaniu umowy.
  • Oświadczenie właściciela innego lokalu lub osoby posiadającej tytuł prawny do innego lokalu, w którym najemca będzie mógł zamieszkać w razie eksmisji, wyrażające zgodę na jego zamieszkanie.
  • Oświadczenie najemcy zawierające wskazanie adresu, pod którym będzie mógł zamieszkać po eksmisji.

Istnieje jednak ryzyko, że właściciel lokalu zmieni zdanie i wycofa swoją zgodę, albo zwyczajnie sprzeda nieruchomość. Najem okazjonalny wówczas nie zadziała, a komornik wstrzyma wykonanie eksmisji do czasu wskazania najemcy nowego lokum przez gminę, a takie sprawy ciągną się latami. Można tego uniknąć! Jak?

Najlepiej zawierać umowy najmu okazjonalnego zabezpieczone przez firmę oferującą najemcy adres nieruchomości, w której będzie on mógł zamieszkać w razie eksmisji – my z taką firmą współpracujemy. W odróżnieniu od adresów od rodziny czy znajomych – wykupionego w zewnętrznej firmie adresu nie można odwołać. Koszt takiej usługi to 399zł + koszt wizyty u notariusza ok.400-450zł. Ktoś powie „dużo”, ale porównując to ze stratami, jakie można ponieść, jeśli najemca nie będzie płacił czynszu to zdecydowanie niewiele, tym bardziej, że kosztami zazwyczaj dzielą się dwie strony.

Procedura najmu okazjonalnego z pewnym adresem za pośrednictwem naszego biura wygląda następująco:

1. KONSULTACJE z właścicielem lokalu na wynajem – oględziny nieruchomości, rozmowy o oczekiwaniach finansowych i osobowych względem najmu, rozmowy na temat tego, co biuro może zaoferować.
2. PODPISANIE UMOWY z biurem i przekazanie kluczy do nieruchomości agentowi.
3. PRZYGOTOWANIE OFERTY– elementy home staging, zdjęcia, filmy, rolki, opis nieruchomości.
4. MARKETING NIERUCHOMOŚCI
5. PREZENTACJE NIERUCHOMOŚCI – weryfikacja i selekcja najemców.

6. UMOWA NAJMU – finalizacja usługi.
6.1. ustalenie między stronami zapisów umowy,
6.2. spotkanie – podpisanie umowy najmu,
6.3. wpłata kaucji i pierwszego czynszu najmu,
6.4. po informacji od wynajmującego, że wpłaty otrzymał – zamówienie adresu do najmu okazjonalnego z zewnętrznej firmy,
6.5. w przeciągu 2-3 dni roboczych odebranie adresu do najmu okazjonalnego,
6.6. umówienie najemców u Notariusza (w asyście agenta, obecność właściciela nieruchomości nie jest wymagana),
6.7. spotkanie w wynajmowanej nieruchomości, przekazanie kluczy, wypełnienie protokołów zdawczo-odbiorczych.

GRATULACJE – nieruchomość została wynajęta!

Zapraszamy do kontaktu

731 030 030
Marchlewicz Nieruchomości Marta Marchlewicz
ul. Wschodnia 34/8 87-100 Toruń
NIP: 9562251456
Tel. 731 030 030
Polityka prywatności | Rodo
Anonimowe zgłoszenia: anonim@marchlewicz.pl
projekt i wykonanie
Projektowanie grafiki