Bez zbędnego „owijania”, „na dzień dobry” przejdźmy do sedna sprawy.

Oprah Winfrey wypowiedziała kiedyś słowa zaadresowane do wszystkich przedstawicielek płci pięknej: „Bądź jak królowa! Królowa nie boi się porażek, bo każde niepowodzenie jest kolejnym krokiem do wielkości!” Brzmi mobilizująco, prawda? Na szczęście żyjemy w czasach, w których większość kobiet to rozumie i odważnie wkracza w świat biznesu, by na równych zasadach rywalizować w nim z mężczyznami. Branża „beauty” jest jedną z najbardziej progresywnych branż na świecie – to właśnie w jej obrębie działa najwięcej współczesnych bizneswoman. Lubimy zajmować się typowo kobiecymi biznesami i odnajdujemy się w nich idealnie, bo przecież kto zrozumie lepiej kobietę jak nie druga kobieta?

A jak współczesna kobieta radzi sobie w innych branżach? Jak my, kobiety odnajdujemy się ze swoimi typowo kobiecymi atrybutami w zawodach związanych z takimi dziedzinami jak: finanse, prawo, nieruchomości? Czy równie skutecznie potrafimy wykorzystać w nich swoje kojarzone właśnie z płcią piękną przymioty (często dość stereotypowe)?

Przyjrzyjmy się najbliższej naszemu sercu branży – branży nieruchomości. Z perspektywy wielu ostatnich lat można śmiało stwierdzić, że na rynku nieruchomości przybywa kobiet, które w różnych rolach i na różnych szczeblach hierarchii zawodowej odnajdują się doskonale. My – kobiety jesteśmy zarówno świetnymi szefami, kreatywnymi projektantkami, pełnymi determinacji i zaangażowania handlowcami, rzetelnymi doradcami (bądź jak kto woli doradczyniami) finansowymi, efektywnymi agentkami nieruchomości. Oczywiście! Płeć nie ma dominującego znaczenia jeśli chodzi o wyniki i sukcesy ww. profesjach. Jednak pewne kobiece cechy pozwalają nam wyróżnić się na tle naszych kolegów z „nieruchomościowej” branży.

Kobieta – handlowiec

Praca handlowca na rynku nieruchomości nie należy do najłatwiejszych. Handlowcom przychodzi nierzadko mierzyć się z nieregulowanym czasem pracy, rosnącą presją i odpowiedzialnością (przynajmniej pośrednio!) za decyzje i wybory innych. W grę wchodzą duże pieniądze, pochodzące często z oszczędności życia naszych Klientów lub ich zobowiązań zaciągniętych na kilkadziesiąt lat. Według naszych subiektywnych spostrzeżeń w tym zawodzie doskonale odnajduje się pewien typ kobiet. Są to głównie panie o mocnym i wyrazistym charakterze, posiadające konkretne cele zarobkowe i ambicje związane z osiąganiem wysokich wyników sprzedażowych. Pierwiastek kobiecy nad wyraz przydatny w tej profesji to przede wszystkim poczucie odpowiedzialności, skrupulatność i rzetelność w działaniu, tak aby cała transakcja była jak najbardziej wiarygodna i dopięta na ostatni guzik. Ponadto kobieta – handlowiec, dzięki wrodzonej empatii potrafi cierpliwie budować długofalowe, pozytywne relacje z Klientem.

Kobieta – projektant wnętrz

Panie, jako projektantki wnętrz sprawdzają się doskonale. Tu bez cienia zawahania możemy stwierdzić, iż lepiej w tym zawodzie wypadamy od tzw. płci „niepięknej” 😉 Większość z nas to urodzone estetki. Jesteśmy niekwestionowanymi ekspertkami od doboru odpowiednich kolorów, mamy zmysł dekoratorski i wyobraźnię przestrzenną. Potrafimy słuchać i wyciągać wnioski, nasza intuicja pomaga nam dobrze wyczuć potrzeby Klienta. Należy jednak podkreślić, iż w kwestiach typowo architektonicznych, w których potrzebny jest zmysł techniczny lepiej wypadają mężczyźni (niestety…).

Kobieta – Home Stager

Home staging to połączenie pasji do wnętrz, ich dekorowanie i upiększanie z marketingowo-sprzedażowym drygiem. Można śmiało powiedzieć, że home staging to dziedzina zdominowana przez kobiety. Aranżacja wnętrza, odświeżenie go, nadanie mu klimatu i szczególnego charakteru, a nierzadko też nadanie mu drugiego życia, to zajęcie wprost stworzone dla płci pięknej. Dzięki kreatywności, wyczuciu stylu i smaku kobiety idealnie odnajdują się w tej branży. Potrafimy zwrócić uwagę na najmniejsze detale, które nadają wnętrzom blasku i szyku – doskonale zdajemy sobie sprawę, iż diabeł tkwi w szczegółach! A któż inny jak nie my zwraca uwagę na detale? „Czy równo, czy czysto, czy dokładnie itp. itd. …” (i tak do znudzenia…)

Kobieta – fotograf wnętrz

W zasadzie można byłoby wiernie skopiować argumenty z opisów dot. profesji projektanta wnętrz, jak i home stagera. Nie będziemy zatem powielać tez, które dla większości (na pewno kobiet 😉 ) są bezdyskusyjne.

Kobieta – pośrednik kredytowy/doradca finansowy

Świat finansów wciąż zdominowany jest przez mężczyzn. Pewnie dlatego, że według statystyk to właśnie panowie wzbudzają większe zaufanie jeśli chodzi o wiedzę specjalistyczną i zdobyte doświadczenie zawodowe. „Doradca finansowy – mężczyzna” szybciej osiąga miano autorytetu i eksperta niż kobieta. Niemniej w tej dziedzinie liczy się umiejętne połączenie stereotypowych dla obu płci cech w jedną grupę atrybutów, które powinny charakteryzować skutecznego doradcę. Zdolność analitycznego myślenia, pewność siebie i zdecydowanie w działaniu, ale także dokładność i intuicja powinny cechować efektywnego finansistę. Tu nie ma miejsca na emocje, często liczy się zimna kalkulacja i pewność w podejmowaniu kluczowych decyzji. Mimo iż wciąż zwyczajowo jest to męski świat, to coraz więcej kompetentnych i silnych kobiet „z przytupem” wkracza do niego odnosząc niebagatelne sukcesy.

Kobieta – Agent Nieruchomości

Profesją łącząca wiele różnorakich umiejętności w jedno jest zawód agenta nieruchomości. W nim musisz być przede wszystkim handlowcem, ale i homestagerem, marketingowcem i ekspertem od prawa nieruchomości. Znajomość elementów psychologii i socjotechniki – tak jak zresztą w przypadku większości zagadnień sprzedażowych – jest z pewnością dodatkowym atutem. Nie od dziś wiadomo, że to kobiety są znawcami ludzkiej natury, lubią ją zgłębiać, analizować, dlatego doskonale „odczytują” potrzeby i oczekiwania swoich Klientów, poza tym, to nie mit, iż kobiety lepiej radzą sobie z wykonywaniem kilku zadań jednocześnie – udowodnione naukowo! Ta niezwykła umiejętność nazywa się po prostu „kobiecą” intuicją 🙂 To trzeba po prostu mieć!

Niektórzy twierdzą, że pośrednictwo w obrocie nieruchomościami jest wprost stworzone dla kobiet. Profesja ta daje możliwość pracy  w nielimitowanym czasie i pozwala na sporą elastyczność w planowaniu poszczególnych zajęć. Teoretycznie umożliwia to kobietom łączenie obowiązków zawodowych z ewentualnymi „domowymi powinnościami”. Rzeczywistość bywa jednak okrutna i zapracowana agentka nieruchomości niczym nie różni się od zapracowanego kolegi po fachu. Wraca późno do domu, gdzie czekają na nią stęsknione dzieci i zimny obiad zrobiony przez drugą połówkę.

Nie sposób się nie zgodzić, że obecnie kobiety łączą w życiu wiele ról. Funkcjonują jak kluczowi menagerowie, którzy zarządzają jednocześnie wieloma projektami. Wychodzi zatem na to, że agent nieruchomości „must be a woman” 😉 bo to praca wielozadaniowa, wymagająca połączenia wielu talentów i interdyscyplinarnej wiedzy, czyli dokładnie tego, czym musimy się wykazywać w naszym stereotypowym, kobiecym życiu na co dzień.

P.S. Dla jednych ten wpis będzie powielał stereotypy, a dla innych będzie je łamał. I wiecie co, Drodzy Czytelnicy? I jedni i drudzy będziecie mieć rację! Prowokuje, komplikuje, wodzi za nos… Artykuł! nie kobieta (która to napisała…) 😉



29 października 2020
MARCHLEWICZ NIERUCHOMOŚCI
|
ul. Wschodnia 34/8 Toruń
|
Tel. 731 030 030
|
Polityka prywatności
projekt i wykonanie
Projektowanie grafiki